ELBUS–ordningen er et samarbeid mellom NELFO og EL og IT forbundet. Ordningen er opprettet for å drive kompetanseheving i bransjene forbundene representerer. For å muliggjøre disse aktivitetene samles det inn midler fra alle medlemsbedriftene. Inndrivingen av disse midlene har tidligere vært 100% manuelle. Etterspørsel av regnskapstall har blitt gitt via personlig henvendelse, og rapporteringen via excel-filer, mailer og telefonsamtaler - Dette seks ganger i året mellom flere aktører med enda flere personer involvert.
Med en integrasjon opp mot Azets sitt regnskapssystem, brukerautentisering og intuitiv rapportering går nå all rapportering knirkefritt. Dette i kombinasjon med et automatisert kommunikasjonsløp ut til sluttbruker for onboarding, kvittering og terminpåminnelser.
Rapporteringssystemet erstatter en omfattende manuell jobb for organisasjonen og deres regnskapsfører, samt letter rapporteringsprosessen betraktelig for medlemmene. Som ansvarlig designer på prosjektet bidro jeg fra forprosjekt til pixel perfect design via wireframing, brukertesting og koding av visuelle elementer.
Allsidig interaksjonsdesigner med interesse for frontend-utvikling. Jobber hver dag for å skape gode brukeropplevelser på digitale flater med intuitive brukergrensesnitt som engasjerer og presterer. Dette kombinert med stilrent design som sammen bidrar til å nå brukerens og forretningens mål.
Jeg tenker at digitalisering handler om å snakke med folk og lage enkle løsninger som funker for dem. Trives som best når gode løsninger lages sammen med andre.
Med erfaring fra Smart Media, HK Reklamebyrå & HK Bits mestrer jeg å drive innsiktsarbeid og behovskartlegging, utarbeide skisser fra wireframes til «pixel perfect»-design, samt brukerteste og validere løsninger via interaktiv prototyping. Implementerer også design front-end (HTML, SCSS & JS.)
I bunn har jeg en bachelorgrad i Markedsføringsledelse og bedriftsutvikling fra Handelshøyskolen BI. Valget av høyere utdanning var for meg selvsagt etter tre meget lærerike år ved linjen Medier og kommunikasjon. Her tilnærmet jeg meg praktisk og teoretisk kunnskap innen visuell kommunikasjon og design, men følte det nødvendige forretningsmessige perspektivet for å skape reell verdi for kundene manglet.
Kloke hoder sier imidlertid at man aldri blir ferdig utlært. Det er liten tvil om at det stemmer. For å være “on top of the game”, og ikke minst godt rustet for fremtiden, bedriver jeg kontinuerlig kompetanseheving. Tanken er å være en allsidig ressurs som evner å bidra til digital transformasjon på både et strategisk og operativt nivå.
Med dette har utdanning, interesser og arbeidserfaring resultert i en kombinasjon av designfaglig bakgrunn, høy forretningsforståelse og teknisk kunnskap som sammen danner grunnlaget for å kunne utarbeide intuitive brukergrensesnitt som engasjerer og presterer.